Ondernemen | 4 min read

Dit zijn de plannen die Bloovi al veel eerder uit de koelkast wilde halen:

“Al twee jaar lang blijven er een aantal zeer goede ideeën in de Bloovi-koelkast liggen”, windt founding CEO Marnik D’Hoore er geen doekjes om. “Maar zoals wel vaker ontbrak ons steeds de tijd om deze uit te werken in een concreet plan. De focus lag de laatste jaren heel sterk op de organisatie van onze events, WebTomorrow en Conversion Day. Daar is uiteraard niks mis mee, maar het maakte wel dat bepaalde opportuniteiten in andere domeinen onbenut bleven.” Daar gaat Bloovi heel binnenkort verandering in brengen. Met inhoudelijk sterke themadossiers en een gloednieuw carrièreplatform wil het vanaf volgend jaar nog veel meer added value bieden aan zijn sterk groeiende community. “2018 wordt ook het jaar waarin we op vlak van events een sabbatical inlassen, om in 2019 opnieuw een versnelling hoger te kunnen schakelen”, klinkt het vastberaden. Fasten your seatbelts!

We kiezen voor een laserfocus op onze content

“In de loop der jaren is onze online community gigantisch gegroeid en zijn zich ook daar groeikansen gaan ontwikkelen die te lang onbenut bleven”, beseft de CEO van Bloovi. “Niet dat we blind waren voor deze opportuniteiten - het tegendeel is waar - maar omwille van tijdsgebrek deden we daar te weinig of zelfs helemaal niks mee. Daarom dat we nu uitgebreid de tijd nemen om 100% te focussen op enkele fikse verbeteringen in onze contentaanpak. Je hoort het al, 2018 wordt voor ons een behoorlijk druk maar vooral ook zeer uitdagend jaar. Iedereen in het team heeft er ontzettend veel zin in!”

We introduceren boeiende themadossiers

Vanaf januari 2018 zal Bloovi steevast uitpakken met inhoudelijk sterke themadossiers rond topics die brandend actueel zijn. “De eerste twee thema’s liggen intussen al vast: GDPR van A tot Z en The Future of E-Commerce”, geeft Marnik D’Hoore mee. Hij laat ook weten dat elk dossier zijn eigen URL, newsletter én hashtag op Twitter krijgt. “Op die manier wil Bloovi zijn dossiers goed onder de aandacht brengen omdat we er rotsvast van overtuigd zijn dat dit een heel groot publiek gaat aanspreken.”

Vanaf januari 2018 zal Bloovi steevast uitpakken met inhoudelijk sterke themadossiers rond topics die brandend actueel zijn

Wie meer wil weten over deze of andere dossiers of zich via die weg wil positioneren als expert in de markt, mag altijd een mailtje sturen naar marnik@bloovi.be.

We transformeren ons jobplatform naar carrièreplatform

De allerbelangrijkste verandering voor 2018 wordt wellicht de transformatie van het Bloovi Jobplatform naar een Carrière- & Employer Branding platform. D’Hoore legt uit: “Het jobboard verdwijnt en ruimt plaats voor een gloednieuw platform dat werkgevers en werknemers nog veel dichter bij elkaar zal brengen.”

Naveen Jain & Marnik D'Hoore op WebTomorrow 2018

“Achter de schermen zijn we deze grondige transformatie nu volop aan het voorbereiden”, zegt hij. “De eerste commerciële partners hebben reeds toegezegd, hun enthousiasme sterkt ons in de overtuiging dat we met ons nieuwe Carrière- & Employer Branding platform effectief de juiste weg zijn ingeslagen.”

We nemen een korte event-sabbatical

“De reden waarom we even een sabbatical nemen op het vlak van events is eigenlijk erg logisch”, vervolgt D’Hoore zijn verhaal. “Sinds ons eerste event in 2012 is het steeds ons doel geweest om de Belgische digitale sector samen te brengen en hen te laten proeven van inspirerende verhalen waarmee ze zelf aan de slag kunnen om sterker, slimmer én met meer vertrouwen de markt te veroveren. We zijn erg trots op onze events en de groei die we daarmee hebben bereikt. Van mini-events met enkele tientallen bezoekers zijn we geëvolueerd tot flink uit de kluiten gewassen events met meer dan 1.200 aanwezigen.”

“Als kmo is het echter belangrijk om de juiste stappen te zetten op je groeipad. Wanneer je telkens in een flow zit waar het ene event na het andere plaatsvindt, krijg je amper tijd om grondig na te denken over hoe je het anders en beter zou kunnen aanpakken. Terwijl in tijden van disruptie die reflectie net zo belangrijk is. Bovendien wordt de concurrentie binnen de eventsector er niet minder op en organiseren steeds meer spelers uit de internetbranche - terecht overigens - hun eigen evenementen.”

"Als kmo is het belangrijk om de juiste stappen te zetten op je groeipad"

We gaan er weer een ferme lap op geven

“Aangezien onze ambitie steeds is geweest om events op een dusdanige manier te organiseren dat mensen ze écht waarderen, blijft de vraag: hoe kunnen we ervoor zorgen dat onze events er ook in de toekomst met kop en schouders bovenuit steken? Om die doelstelling te verwezenlijken, heb je soms tijd nodig om grondig na te denken, met de bedoeling daarna sterker terug te komen en op het voorplan te treden”, meent Marnik D’Hoore.

“Of zoals ze in Frankrijk zeggen: parfois il faut reculer pour mieux sauter. Dus stay tuned voor 2018. Reken er maar op dat wij er ook dan weer een ferme lap op zullen geven!”

Related stories