Whitepaper: waarom merken er goed aan doen hun digitale content te integreren met de commerce-activiteiten

Marketing 1 min read

De consument van vandaag, die erom bekend staat veel minder merkentrouw te zijn dan vroeger, heeft niet enkel oog voor het prijskaartje van een product of dienst. Minstens even belangrijk is de gepersonaliseerde klantervaring die hij verwacht tijdens het bezoek aan een online winkel. Daarom doen merken er goed aan werk te maken van een geïntegreerd content-commerce-platform. Het laat hen toe dit continu proces zelf te gaan organiseren, met een 360 graden-view op elke individuele interactie met de klant. Sitecore, mondiaal marktleider op gebied van customer experience management software, bracht er een interessante whitepaper over uit.

Concurrentievoordelen

Aan de hand van de vele digitale sporen die worden achtergelaten tijdens de customer journey leert een bedrijf zijn klanten steeds beter kennen en kan het de aangeboden content afstemmen op de specifieke behoeftes van de individuele consument. Die personalisering zorgt er niet enkel voor dat de klant loyaler wordt aan je merk, ook naar cross-selling toe stijgen de (omzet)kansen.

Relevant in elke interactie

Wat veel marketeers daarbij lijken te vergeten, is dat het streven naar een gepersonaliseerde winkelervaring een continu proces is waarvan de eigenlijke aankoop van een product gewoon deel uitmaakt en zeker niet het eindpunt mag zijn. De kunst is om in elke interactie relevant te blijven, ook nadat het online verkoopproces zich heeft voltrokken. Op die manier slaag je er in om van eenmalige kopers heel trouwe klanten te maken.

Zoiets vergt wel een heel nauwe integratie van digitale content met de e-commerce platforms. Bedrijven die daarin slagen, zien niet enkel hun klantenaantal en omzetcijfer stijgen, deze geïntegreerde aanpak bespaart hen ook massa's tijd en geld. De concurrentievoordelen zijn met andere woorden niet min!

Het nieuwe powerduo

Download daarom de whitepaper Het nieuwe powerduo: content en commerce staan centraal’ van Sitecore en ontdek:

  • waarom het de hoogste tijd is uw contentsysteem bedrijfsintern te integreren met commerce;
  • hoe het hieruit voortkomende platform u een centraal bewaarpunt van klantgegevens oplevert;
  • hoeveel meer betrokken uw klanten zich zullen voelen (en zullen kopen) wanneer u content en commerce met elkaar hebt geïntegreerd.

Wil jij ook weten hoe je met één geïntegreerd content-commerceplatform de customer experience bij je doelgroepen kan beheersen en welke concurrentievoordelen daar allemaal uit te halen zijn? Download hier de gratis whitepaper.

Marketing E-book